Ονοματεπώνυμο:
Αντιγόνη Φλώρου

Σχολή Φοίτησης:
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης,
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Επαγγελματικός Τίτλος:
Δασκάλα

 

«Έχω ολοκληρώσει τις σπουδές μου στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (Βόλος). Έχω κάνει Μεταπτυχιακό στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αθηνών με θέμα "Κοινωνιοβιολογία, Νευροεπιστήμες και Εκπαίδευση".
Εργάζομαι ως δασκάλα σε Ιδιωτικά Εκπαιδευτήρια και διδάσκω στη ΣΤ' του Δημοτικού. Εκεί είμαι Υπεύθυνη Κοινωνικής Δράσης του Δημοτικού και Υπεύθυνη Ουμανιστικών Επιστημών για την Ε' και τη ΣΤ' Δημοτικού.»

Ρωτήσαμε την Αντιγόνη,

...για το σχολείο και τις εξετάσεις!

Στο σχολείο διάβαζα αρκετές ώρες την ημέρα. Ήταν μια αγχωτική διαδικασία το να δώσω πανελλήνιες.

...για την συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου!

Στην επιλογή της Σχολής φυσικά έπαιξε ρόλο το οικογενειακό περιβάλλον. Πολύωρες συζητήσεις για την τελική απόφαση! Ήμουν μεταξύ Νομικής και Παιδαγωγικών. Ήξερα πως ό,τι δήλωνα πρώτο θα ήμουν εκεί! Ταλαντευόμουν για μέρες... Τελικά επέλεξα (προφανώς) τα παιδαγωγικά και δεν το έχω μετανιώσει καθόλου.
Δεν είχα επισκεφθεί κάποιο σύμβουλο καριέρας τότε, κάτι που θα μπορούσε να είχε γίνει διότι αυτός/ή μπορεί να δει τα πράγματα πιο σφαιρικά και αποστασιοποιημένος/η από συναισθηματισμούς (οι οποίοι επηρεάζουν στο οικογενειακό περιβάλλον). Ένας τρίτος βλέπει τα πράγματα πιο αντικειμενικά!

...για τις σπουδές και τη φοιτητική ζωή!

Από τις σπουδές μου στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας είμαι πολύ ευχαριστημένη.
Τα πρώτα δυο χρόνια ήταν πιο θεωρητικά (κάναμε μαθήματα εξελικτικής ψυχολογίας, διαπροσωπικών σχέσεων, διαφοροποιημένης μάθησης κ.ά) και τα δυο τελευταία χρόνια έκαναν τη θεωρία πράξη!
Μου άρεσε πολύ το αντικείμενο αφού ήταν κάτι παραπάνω από αυτό που φανταζόμουν. Δεν εστίαζε μόνο σε παιδαγωγικές μεθόδους, αλλά άγγιζε πολλούς τομείς, όπως για παράδειγμα αυτόν της ψυχολογίας.
Επίσης μέσα από την πρακτική και την ενασχόλησή σου με τα παιδιά ανακαλύπτεις κι ο ίδιος τα όριά σου, μαθαίνεις τον εαυτό σου, αποκτάς αρετές (όπως αυτή της υπομονής).
Σπουδαίο ρόλο έπαιξε ότι ο κλάδος μου είχε πολλή ζήτηση στην αγορά εργασίας και φυσικά άμεση αποκατάσταση. Αυτό το γεγονός σου έδινε και κίνητρο να μην καθυστερήσεις καθόλου τις σπουδές σου!
Κατά τη διάρκεια των σπουδών μου δεν εργαζόμουν. Ασχολούμουν μόνο με το Πανεπιστήμιο και προσπαθούσα να είμαι τυπική στις υποχρεώσεις μου! Είχα έναν σκοπό κι έπρεπε να τον πετύχω!

...για την πρώτη μέρα στη δουλειά!

Ξεκίνησα να απασχολούμαι στο αντικείμενο σπουδών μου απευθείας μετά την κτήση του πτυχίου μου!
Την πρώτη μέρα ήμουν αρκετά αγχωμένη για το πως θα είναι τα παιδιά, ένιωθα μεγάλη ευθύνη γιατί θα ήταν το «δικό μου» τμήμα και ήθελα να δώσω τον καλύτερό μου εαυτό! Σταδιακά το άγχος φεύγει, αλλά η ευθύνη παραμένει! Δίνεις την ψυχή σου σε κάθε τμήμα που έχεις! Είναι κομμάτι του εαυτού σου! Δεν είσαι πίσω από ένα γραφείο, αλλά έχεις να κάνεις με ανθρώπους που στηρίζονται σε εσένα, είσαι το πρότυπό τους και κατ’επέκταση η οικογένειά τους!

...σχετικά με το συγκεκριμένο αντικείμενο!

Για το επάγγελμα του εκπαιδευτικού υπάρχουν λανθασμένες αντιλήψεις όπως του ότι είναι κάτι ξεκούραστο που σου προσφέρει 3 μήνες διακοπές (σίγουρα θα το έχεις ακούσει!). Όταν ξεκινήσεις να το κάνεις οι 3 μήνες θα είναι πολύ λίγοι για να ανακτήσεις τις δυνάμεις σου! Οι απαιτήσεις είναι πολλές αφού δεν περιορίζονται μόνο σε μαθήματα για το σπίτι και απλή προετοιμασία ενός μαθήματος. Πρέπει κάθε φορά να ανακαλύπτεις και να χρησιμοποιείς νέες προσεγγίσεις μάθησης που θα αιχμαλωτίζουν το ενδιαφέρον και θα ανταποκρίνονται σε αυτές κι οι μαθητές σου. Αξιοσημείωτο είναι ότι εκτός ο ρόλος του παιδαγωγού κρύβει μέσα του και τον ρόλο του «ψυχολόγου» αφού καλείσαι να διαχειριστείς συγκρούσεις, να είσαι δίπλα στα παιδιά, να τα υποστηρίζεις σε οποιοδήποτε πρόβλημα κάτι που επιτυγχάνεται μόνο με γνήσιο ενδιαφέρον. Είσαι εκεί πάντα δίπλα και πάντα άγρυπνος!
Ο «σωστός» εκπαιδευτικός δίνει τον εαυτό του στη δουλειά του γιατί εκεί «διαπλάθει» ανθρώπους! Κι αυτό είναι μια δύσκολη διαδικασία... η ανταμοιβή αυτής της δουλειάς δεν είναι ο έπαινος από τον διευθυντή σου ή τους γονείς των παιδιών αλλά το χαμόγελο, η βελτίωση, η αλλαγή των ίδιων των παιδιών! Βλέποντας το δημιούργημά σου ξεχνάς οτιδήποτε άλλο...
Αυτό που επισήμανε ο Κορνήλιος Καστοριάδης πρέπει να έχει κάποιος στο μυαλό του πριν ξεκινήσει να εργάζεται ως παιδαγωγός... «Για να υπάρξει πραγματική εκπαίδευση με την αυστηρή έννοια του όρου υπάρχει μια βασική προϋπόθεση: είναι ότι αυτή η εκπαιδευτική διαδικασία γίνεται αντικείμενο επένδυσης και πάθους και από τους εκπαιδευτές και από τους εκπαιδευόμενους και, για να το πω καθαρά, ότι αν δεν υπάρχει έρωτας μες στην εκπαίδευση δεν υπάρχει εκπαίδευση!»
Όσον αφορά το πιο σπουδαίο προσόν για έναν επαγγελματία (πέραν των πτυχίων) είναι η προσωπικότητά του. Στοιχεία όπως η υπομονή, η καλοσύνη, η θέληση, το ενδιαφέρον για το αντικείμενο και η καινοτομία θα τον βοηθήσουν αρκετά. Χρειάζεται να ξεφεύγεις από τους παρωχημένους τρόπους διδασκαλίας, να ενημερώνεσαι για ό,τι καινούργιο και να είσαι σε εγρήγορση ώστε να κρατάς το ενδιαφέρον των παιδιών.

Αντιγόνη, γιατί να σπουδάσει κάποιος το επάγγελμά σου;

Προσφέρει μεγάλη ικανοποίηση όταν βλέπεις τα παιδιά να εξελίσσονται, να εμπνέονται, να ανοίγουν τους ορίζοντες τους και πετυχαίνουν τους στόχους τους.
Επίσης το ότι έχεις να διαχειριστείς διαφορετικούς και ξεχωριστούς χαρακτήρες ...σε κάνει να αναπτύσσεις διάφορες αρετές καθώς και να μπορείς να ελίσσεσαι.

Αν γυρνούσες τον χρόνο πίσω τι θα άλλαζες;

Αν γυρνούσα τον χρόνο πίσω στις προπτυχιακές σπουδές θα πήγαινα erasmus σε κάποια Ευρωπαϊκή χώρα!

 

 

Copyright © 2016 - All Rights Reserved - CareerInProgress.gr