Ονοματεπώνυμο:
Στάθης Λύτρας

Σχολή Φοίτησης:
Τμήμα Μαθηματικών,
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Επαγγελματικός Τίτλος:
Καθηγητής Μ.Ε.

 

"Ξεκίνησα την πορεία μου στην Σχολή Θετικών Επιστημών του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών τον Σεπτέμβριο του 2000, ενώ τέσσερα χρόνια αργότερα ολοκλήρωσα τις σπουδές μου στο Τμήμα Μαθηματικών. Από τα χρόνια των προπτυχιακών μου σπουδών μέχρι σήμερα, παραδίδω ιδιαίτερα μαθήματα σε μαθητές Λυκείου και φοιτητές. Χρονολογία ορόσημο στην πορεία μου, ήταν το 2008, όπου και άρχισα να απασχολούμαι στην Ιδιωτική Εκπαίδευση ως καθηγητής σε Φροντιστήριο Μ.Ε. Παράλληλα, τα τελευταία 3 χρόνια, μαζί με τους συνεργάτες μου, ξεκινήσαμε να λειτουργούμε με πολύ όρεξη, προσωπική δουλειά & αφοσίωση ένα νέο φροντιστήριο στην ευρύτερη περιοχή του Παγκρατίου & της Καισαριανής. Οι καθημερινές μου δραστηριότητες, εκτός από το μάθημα -το οποίο και δεν αλλάζω με τίποτα!- , περιλαμβάνουν την επιμέλεια του προγράμματος σπουδών & μελέτης των μαθητών, την διεύθυνση του εκπαιδευτικού & διοικητικού προσωπικού και το συντονισμό της προσπάθειας των μαθητών για την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο μέσα από τις Πανελλήνιες Εξετάσεις."

Ρωτήσαμε τον Στάθη,

...για το σχολείο και τις εξετάσεις!

Το σχολείο μέχρι και τη Γ' Λυκείου δεν με απασχολούσε καθόλου! Δεν προετοιμαζόμουν για τα μαθήματα και γενικά προτιμούσα να αφιερωθώ σε οποιαδήποτε δραστηριότητα μπορούσες να αποκαλέσεις εξωσχολική! Μια από αυτές ήταν τα Μαθηματικά. Δεν τα έβλεπα ποτέ ως ένα μάθημα, αλλά σαν την αγαπημένη μου ασχολία από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου. Διάβαζα και έξω από το πλαίσιο του σχολείου, συμμετείχα σε διαγωνισμούς, έφτιαχνα δικές μου ασκήσεις & γενικά "γούσταρα" μαθηματικά! Ωστόσο, όταν έφτασα στην Γ' Λυκείου & προκειμένου να εξασφαλίσω ότι στη σχολή που θα περάσω, θα παρακολουθώ μόνο μαθηματικά, αποφάσισα να κάνω τα πάντα για να πραγματοποιήσω το όνειρό μου. Έτσι, μελέτησα πιο ουσιαστικά και τα υπόλοιπα 12 μαθήματα που τότε εξετάζονταν πανελλαδικά.

...για την συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου!

Στο μηχανογραφικό μου δελτίο δήλωσα μόνο τα 6 μαθηματικά τμήματα της Ελλάδας. Η επιλογή μου, ενισχύθηκε ακόμα περισσότερο από τον καθηγητή που είχα στο φροντιστήριο. Ήταν ο άνθρωπος που με επανέφερε στο δρόμο των μαθηματικών και με έκανε να τα αγαπήσω ακόμα περισσότερο, όταν στη Γ' Γυμνασίου δεν ήμουν αρκετά ώριμος να συνεχίσω να δουλεύω συστηματικά.

...για τις σπουδές και τη φοιτητική ζωή!

Θυμάμαι ακόμα την πρώτη μέρα στο Πανεπιστήμιο. Παρέδιδε ένας καθηγητής, μεγάλος σε ηλικία, αυτό που λέμε "της παλιάς σχολής". Μιλούσε με πάθος για τα μαθηματικά και μας αποκάλυψε ότι σε αυτά τα αμφιθέατρα θα δούμε πως "σε κάποια σύνολα 1 συν 1 μπορεί να κάνει 0". Έκτοτε, κάθε φορά που λύνω μία άσκηση ή μαθαίνω κάτι νέο, ενθουσιάζομαι & νιώθω την ίδια μαγική ανατριχίλα. Παρακολουθούσα τις διαλέξεις συστηματικά και περισσότερο αυτές που αφορούσαν τον κλάδο που εξειδικεύτηκα, τα "Θεωρητικά Μαθηματικά". Κατά τη διάρκεια των σπουδών μου, έτυχε να βοηθήσω στα μαθηματικά κάποιους φίλους και κάπως έτσι ξεκίνησα να παραδίδω ιδιαίτερα μαθήματα. Όσο περνούσαν τα χρόνια, συνειδητοποιούσα όλο και περισσότερο πόσο αγαπούσα το επάγγελμα του καθηγητή.

...για την πρώτη μέρα στη δουλειά!

Η πρώτη μέρα που μπήκα σε τάξη ήταν τρομερά αγχωτική, παρόλη την προηγούμενη εμπειρία που είχα σε ιδιαίτερα μαθήματα. Η ανησυχία και ο προβληματισμός τερματίστηκαν αυτόματα όταν άρχισα να γράφω στον πίνακα. Προσπαθώ, όσο περίεργο κι αν φανεί, να μάθω τους μαθητές μου να "ακούνε" τα μαθηματικά. Οι απλοποιήσεις κλασμάτων, για παράδειγμα, κάνουν εκκωφαντικούς θορύβους!

...για την αγορά εργασίας πάνω στο συγκεκριμένο αντικείμενο!

Μία λανθασμένη αντίληψη που επικρατεί για το συγκεκριμένο τμήμα και συνεπώς αντικείμενο, είναι ότι η επαγγελματική αποκατάσταση των αποφοίτων του, περιορίζεται μόνο στο επάγγελμα του εκπαιδευτικού. Οι προοπτικές είναι αμέτρητες. Ειδικά με το κατάλληλο μεταπτυχιακό μπορεί κανείς να ασχοληθεί με την πληροφορική, την στατιστική, τα οικονομικά, τα πολυτεχνικά αντικείμενα και να εργαστεί στους αντίστοιχους τομείς. Αρκεί να αγαπά το αντικείμενο των μαθηματικών, διαφορετικά θα δυσκολευτεί ιδιαίτερα να αποφοιτήσει από τη σχολή.

Στάθη, γιατί να σπουδάσει κάποιος το επάγγελμά σου;

Γιατί τα μαθηματικά είναι πρωταρχική επιστήμη και αποτελεί τη βάση για όλες τις θετικές επιστήμες, ενώ παράλληλα έχει πολλές διεξόδους όσον αφορά την αγορά εργασίας. Συγκεκριμένα για το επάγγελμα του εκπαιδευτικού, νιώθεις ικανοποίηση αφού δεν προωθείς μόνο γνώση, αλλά ταυτόχρονα έχεις τη δυνατότητα να διαπλάσεις χαρακτήρες, να διαπαιδαγωγήσεις, να μορφώσεις κοινωνικά & να μάθεις τους μαθητές σου να φτάνουν στα όριά τους!

Αν γυρνούσες το χρόνο πίσω τι θα άλλαζες;

Ενδεχομένως θα επιχειρούσα να συνεχίσω τις σπουδές μου σε μεταπτυχιακό επίπεδο, ώστε να εμβαθύνω ακόμα περισσότερο στα θεωρητικά μαθηματικά. Σε καμία περίπτωση όμως δεν θα άλλαζα την επιλογή μου να διδάσκω!

 

 

Copyright © 2016 - All Rights Reserved - CareerInProgress.gr